Thursday, February 25, 2010


Pernah menjengok ke kawasan PPRT? Kawasan flat DBKL? dari Flat Sri Johor hingga ke Flat Sri Sabah? seorang kawan aku tak pernah menjengah ke kawasan bandar elit seperti ini sehinggalah beliau menghantar kawan sekolah anaknya balik ke kawasan Pantai Dalam atau erti kata lainnya ke Kerinchi atau lebih spesifik, mungkin ke perumahan rakyat di Kerinchi..beliau tergamam kerana wujudnya perumahan flat dua bilik yang padat sebegini.  Yang menambah kejutan kawan aku tu, rumah yang beliau lawati tu mempunyai 9 ahli keluarga...dua atuk & nenek, mak & abah serta lima adik beradik dari umur 22 tahun hinggalah ke darjah satu..bilik utama dihuni oleh atuk dan nenek, manakala bilik kedua pula dihuni oleh mak&abah. dimana kelima adik beradik ni tidur?? dari lahir hingga sekarang, ruang tamu itulah kamar tidur mereka..kawan aku tu cepat rasa sebak dan cepat merasa kesian..bagus lah..at least ada keinsafan bahawa sesusah-susah kita hidup, ada lagi yang lebih susah..."aku pernah hidup di sana...aku duduk di flat sri sabah tingkat 17 blok 60 no 07, aku tau rasanya...pix: secret garden..flickr

No comments: