Friday, February 5, 2010

my brain shazi...dan kita semua bersaudara...

ptg tadi after meeting with Chairman, aku terkedu bila Chairman mintak aku organize event 3 kali sebulan...n i repeat it to myself but i said it outloud..3 kali sebulan...hahaha..the audience confuse...and then i said..sebulan sekali...lagi semua orang memandang aku seolah-olah aku berbuat salah yg teramat sangat...PA Chairman...usap belakang aku supaya aku cepat sedar dari lamunan...Arghhh..aku tak mengelamun pun...aku merely saying that sebulan sekali memadai...hehe..people yg lelain memandang aku mcm aku tak memahami hasrat Chairman..."tak faham agaknya Sam nih..." Chairman bersuara.., "saya faham..." aku tersenyum bagi melegakan semua orang yg seolah-olah takutttt akan statement dari mulot aku yg seterusnya...hmm aku tak bisa menipu kali...anyway..my kekasih gelap so called.. shazi sms aku..."u must fight yur brain and take back control..please..."..WoW..the word please at the end of the text tu yg membuatkan aku lagi tersenyum...aku bertanya pada diri aku.."makin teruk ke aku ni..masyallah..!!"...Chairman's daughter menegur aku, "kenapa laloq Sam..?" aku kata, "Mana ada Mem.." I cakap je..3 kali sebulan ke atau sebulan sekali event tu..sbb yg nak kena membuatnya aku...Wow!!!...

Anyway..apa yg aku tulis seolah diary aku for today ni is about Shazi's text...she wants me to pull up my act together...aku rasa sedih..sbb aku bertanya dan berkerut ..Hmm aku tak ok lagik ke?

Malam tadi...pinjam dari mak tafsir al-quran... aku rasa mata aku makin teruk, stamina, nafas controll, makin teruk..stress..sakit tengkok..adushh..menulis pun berbelit belit..aku realize..cuma dlm blog ni je aku tulis n mengadu semaunya..sbb aku hari hari baca sendiri blog nih..aku tak nyusahkan sesapa sambil dengar lagu background secret garden..n papillon ..aku rasa tenang seketika..EJai pun semenjak dua menjak nih makin mcm dia nak menjauhkan diri...apa yg aku buat...hmmm....

its 739pm now 5 Feb 2010...got to mengadap...sign off..continue driving..life goes on...cuma aku berdoa supaya hari esok lebih baik dari hari ini..dan begitulah seterusnya...doa dari hati nih...tapi kenapa aku rasa mcm sedih jek...!@!#@!#!@....papillon, the background music kali...anyway..esok aku akan jempot X-abang ipar aku di stesen keretapi..anak dia Akma belajar di sekolah tahfiz..jauh datang dari Bintulu sampai ke perlis...alhamdulilah....aku tak lokek..aku mintak Akma tulis nama aku ..USUwan..jgn lupa letak nama aku sbg keluarga terdekat...Ejai pun heran kenapa aku masih baik lagi dgn X-family aku....aku cuma boleh berkata...kita semua bersaudara..Alhamdulilah..dlm kepesatan mengejar material zaman skrg nih..abang ipar aku tu terdetik jugak utk dia anta anak dia ke sekolah private tahfiz..alhamdulillah..aku..aku ada cara aku sendiri untuk mendidik anak-anak aku nanti..

4 comments:

ejai said...

wa sendiri ada upside and down..bukan jauh kan diri. wa silent skit coz of me myself pun ada pressure and tekanan..current scenario make me to silent.ni wat wa boleh pk and throw my very best ideas..LETIH pala hotak la..down..down..down skit..huhuhu..

ajiesam said...

every moment got its ups and downs...

neyna pathi said...

i lak ada mood pasang surut terhadap sesuatu perkara.. huhu,sorry ek lama mendiamkan diri dlm dunia blogging ni..

ajiesam said...

neyna: kena tukar your seasonal mood..u ask yourself..wats best for you and u choose..