Sunday, February 7, 2010

sharing...surah yunus ayat81


seorang makcik berpesan kepada aku supaya mengamalkan surah ini setelah beliau "nampak" 'benda' tu datang balik,..ada orang yg masih tak berpuas-hati dgn aku sekiranya aku sihat...dan ayat ini boleh membantu utk menguncikan segalanya...pokoknya aku kena usaha dan bertawakkal...dan makcik ni nampak bila beliau mengurut Cma petang tadi apabila Cma juga mengadu sempot-sempot tak cukup nafas...Cma jugak terkena dari aku...makcik tu berpesan...mungkin ada rahmat dari semua ini kerana sakit dan penawar tu semuanya dari izin Allah,...surah yunus ayat 21, "
21. dan apabila Kami beri manusia merasai sesuatu rahmat sesudah mereka ditimpa sesuatu kesusahan, mereka Dengan serta-merta melakukan rancangan mereka menentang ayat-ayat keterangan Kami Dengan mendustakannya dan mengingkarinya. Katakanlah (Wahai Muhammad): "Allah lebih cepat melakukan rancangan menentangnya!" Sesungguhnya malaikat-malaikat utusan Kami sentiasa menulis akan rancangan tipu daya Yang kamu jalankan itu.

No comments: